RENAULT: Kübist baklava şekli
Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.
PEUGEOT: Aslanın gücüPeugeot'un asli işi testere ve tEstere levhalarıYDI. Bir aslan gibi "güçlü"sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar
daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya başaldı.
MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calısıp bir araba yapan CARL BENZ” isim bulamayınca bir tek kızı olan MERCEDES-BENZ”in ismini bu arabaya verir.
MERCEDES:hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür
dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes'i
üç ayaklı yıldız figürü
markanın kara
hava ve sudaki
gücünü tanımlıyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes emblemi
dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarakta ilk sırayı alıyor
CITROEN: ismi ne demek bulamadım. Logosunun çok enteresan buldugum bir hikâyesi var.
Cıtroeni yapan bu kişinin asıl amacı o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmış. Sırf bunun için yaptıgı arabada çok sıradışı özellikler varmış. Adam öyle bir yapmışki mesela yaptıgı otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çıkarılınca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir şekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormuş.(Gercektende su an kullanılan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta İstanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemiş bunu. Ama ben inanmadım)Neyse ayrıca bu arabanın muciti yaptıgı arabasının maksimum hızdayken bile virajın sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir şekilde kesinlikle savrulmayacagını idda ediyormuş. Ve öyleki söyledigi o maksimum hızda diger otomobil şirketlerinin arabalarının savrulmaması imkânsızmış.(mercedes bile savruluyormuş). Ardından bu adam soyledigi o maksimum hızda arabasını savuran biri olursa o kişi arabadan sağ çıktıgı takdirde o kişiye bedava araba yapıp verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi başarmış. Bu derece guveniyormuş yaptıgı arabaya. Vel hâsıl kelam epey bir insan denemiş ama savurmayı başaramamış hiçbiri. Sonunda bu adamın oglu denemeye karar vermiş. Oglu da askeriyede ÇAVUŞMUŞ. Adamın oglu denemiş ve savurmayı başarmış. Ama sonuçta savrulmanın etkisiyle çok feci şekilde can vermiş. Adam gunlerce uzulmuş aglamış. En sonunda oglunun anısına oglunun askeriyedeki rütbesi neyse artık( çavuş) rütbesinin işaretini bu arabaya logo yapmış . Fransızların çift açılı çavuş amblemi
daha önce b
aşka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu... 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar
ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.
OPEL: kurucusu “ADAM OPEL”in ismidir.
Opel
öncelerisadece dikiş makinaları üretiyordu... 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel
ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni
şimşek ise hızzı simgeliyor.
SUBARU:Japon yıldızıSubaru'nun amblemi
6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız
bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.
BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş.
BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler
Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW
amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.
AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi
firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch
Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.
FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford
nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Fordd ambleminde
geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.
VOLKSwAGEN:Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.
TOYOTA:Müşterilere sevgiler
Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda
1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler
araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı
ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.
VOLVO:isveç'in savaş tanrıçası Volvo arabalarını
Isveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaratıcısı
demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde
aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.
SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle Ispanyol araba yapımcısı
VW amblemin üstüne prestij
ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.
MAZDA:Mahkeme kararıyla yeni amblem
Renault'a büyük benzerliği nedeniyl
açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda
yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda
kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.
JAGUAR:Hızlı kedi
araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar
arbalarındaki zıplayan kedi figürünü
meydana gelebilecek kazalarda
yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma
ürettiği yeni modellerine jaguar yerine
jaguar resimli bir plaket monte ediyor.
FERRARI: Hediyelik beygir
Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot
Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı
firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.
PORSCHE: suebyalı'nın gururu
Porsche amblemi
1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at
Almanya'nın Stuttgartşehrinin armasından. Geyik boynuzu ilekırmızı-siyah çizgiler ise almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.
NISSAN: Güneş ve dürüstlük
Markanın
daire içine yazılmış ismi
güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem
dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.
MITSUBISHI : samurai erdemi
Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde
Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon aile
tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini
centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.
ROLLS ROYCE : sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil
tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy"(yeniliğin ruhu). Şekle
halk dilinde "emily" adı verildi.